Dag 2: Oud-Heverlee – Heusden-Zolder

En we zijn weer vertrokken, voor de laatste etappe in ons grote fietsavontuur. De achterwerken van mijn keti’s doen nog altijd zeer, bij mij ook maar blijkbaar toch van mindere aard. Heverlee komt mij bekend voor. De regelmatige Vides-weekends in Heverlee lieten mij de stad toch een klein beetje kennen. Het fietsen gaat goed. Precies veel minder bergen dan in de eerste etappe gisteren. Of misschien zijn we het bergfietsen al gewoon. Net voor de middag begint het serieus te regenen. We halen allemaal onze regenjas boven en fietsen gezwind verder. Zij toch, ik bengel achteraan. Mijn natuurlijke positie blijkbaar. Op mijn eigen tempo, dat was mijn motto de vorige keer (toen ik zelf nog keti was) en ook nu. De volgwagen rijdt voor tot in Lummen. Op de achterbank mijn medeleider. Vanmorgen een probleem met zijn zot fietsslot en zo dus hangt de fiets (en de reservefiets) met slot en al aan het fietsrek. De volgwagen zorgt voor een picknick binnen. Gelukkig. We kunnen allemaal een beetje drogen ondertussen. De laatste kilometers zijn in zicht. Het is nu echt niet ver meer. Met luid fietsgerinkel komen we aan in een nat Heusden-Zolder, Boekt om precies te zijn. De aspi’s en hun leiding zijn nog steeds bezig met het materiaal een plaatsje te geven. Ook de kookploeg is bezig met grootse werkzaamheden. Hun kookluifel krijgt vorm en wordt hun vaste stek voor de komende dagen. Tijd om tenten te zetten. Twee senior-tenten voor de keti’s, hun bagage en daar ergens tussen ook nog voor de ketileiding. Het wordt een rustige avond. We installeren ons op ons gemak, kijken toe als de bus met de gewone chiroleden en de rest van de leiding toekomt, eten macaroni met hesp in een veel te volle en veel te luide refter, overlopen nog vlug vlug de afspraken en dan is het tijd om te gaan slapen. Althans voor de keti’s, voor de leiding staat er nog een een heuse bivakLK te wachten met vijfde maaltijd uiteraard. De soep warmt ons op, de boterhammetjes met beleg smaken naar meer. We hopen op goed weer de komende 10 dagen want dat regenweer van vandaag is hatelijk.

Geef een reactie

