Waren wij sinds onze laatste blog niet roemrijk

Waren wij sinds onze laatste blog niet roemrijk en joggend op weg naar Afrika, bevrijdend continent der wijsheid?

‘k Heb er zonet nog maar wat kilometers tegenaan gegooid. ’t Zal u goed doen, dacht ik. Het zonnetje schijnt zo gezellig en de vogeltjes fluiten stimulerend en ge hebt een leuk muziekje en alles staat zo fijn in bloei.

In your face. Na enkele straten wist ik weer wat ik vergeten was: drinken. Ik begon al te sterven. En opeens besefte ik dat vandaag de zon opeens wel heel gezellig scheen: zweten zonder ztoppen (jaja, da’s voor de speling van het woord hé slimmerd!). En toen wist ik ook weer waarom ik beter later op de avond ga lopen, verkouden en met een lichte neiging tot hooikoorts waren mijn longen niet op hun best. En de vogeltjes floten inderdaad stimulerend, maar de vliegen waren dronken en vlogen maar in mijn oog. Tss. Dacht ik me verder te ontspannen met muziek, dan had ik me even misrekend. Was ik niet zo uiterst van plan geweest om van dit uurtje te gaan genieten, dan was ik ongetwijfeld geveld door accute migraine ten gevolge van de botsautomuziek die onverwacht door mijn oren -en hoofd- schalde (ja slimmerd, nieuw mapje gekregen van een Zuid-Afrikaans vriendje, goede dingen, maar met verrassingen).

En opeens had ik het door. Uhu, soms heb ik een slim moment. Dit is het. Dit is zo’n ogenblik. Hoe klein ook, elk hindernisje was een mooi excuus geweest om mijn rondje niet uit te lopen. Om terug te keren, in een hoekje te kruipen met rommelvoedsel, Céline Dion af te spelen en me te wentelen in mijn opperste Bridget-Jones-moment.

Maar nee! Heel erg zen en stoer elke uitdaging aangenomen én overwonnen. Het mag ook al eens gezegd. Geen Céline Dion, maar Daan: ‘Victory’!

Zij die gaan douchen, nodigen u uit het ook eens te proberen.

Geef een reactie

